Niemieckie samochody bardzo często posiadają silniki diesla. Często wybierane są przez polskich kierowców ze względu na niezawodność silnika. Diesle wymagają jednak dużego rozruchu i pokonywania znacznych odległości. Samochody z silnikami diesla posiadają filtry dpf lub fap. Ich zadaniem jest oczyszczanie silnika z sadzy. W innym przypadku filtr fap lub dpf nie spełnia swojej roli. Sadza i brud zaczynają się gromadzić, co kierowcy odczuwają poprzez utratę przyspieszenia.

 

Naciskają pedał gazu ale samochód nie reaguje, co prowadzi do zużycia turbiny, a koszt jej regeneracji bądź naprawy jest bardzo wysoki. Lepszym rozwiązaniem jest usuwanie filtra i pozbycie się w ten sposób problemu gromadzenia się sadzy. Usuwanie dpf jest trudne i wymaga znalezienia odpowiednich fachowców, którzy będą w stanie usunąć go bez uszczerbku dla działania turbiny. Najlepiej znaleźć takich fachowców, którzy posiadają w tym zakresie doświadczenie. Jeżeli nie chcemy ryzykować pozostaje nam użytkowanie co jakiś czas samochodu na długich trasach i przy dużych prędkościach, na autostradzie lub drodze ekspresowej.