BMW E46 318i to luksusowy samochód średniej wielkości produkowany przez BMW w latach 1998-2004. Model ten jest bardzo znany ze swojej stylistyki i wyglądu. Niniejszy artykuł dotyczy tylnego układu hamulcowego tego modelu.

BMW E46 318i to pięciodrzwiowy, dwumiejscowy samochód luksusowy z napędem na przednie koła. Jest napędzany silnikiem czterocylindrowym.

Model ten był wyposażony w innowacyjny tylny mechanizm różnicowy i wielowahaczowe zawieszenie tylne, które sprawiało, że samochód był bardzo zwrotny. Model ten był wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra. Silnik osiągał moc 160 KM i moment obrotowy 210 Nm.

BMW E46 318i jest dostępne w różnych wariantach, a każdy wariant ma inne cechy.

Jednym z najważniejszych elementów BMW E46 318i jest tylny układ hamulcowy, który stanowi istotną część samochodu. Hamulce tylne znajdują się w tylnej części samochodu, pomiędzy dwoma światłami tylnymi. Tylny układ hamulcowy składa się z pompy hamulcowej, dwóch tarcz przednich i dwóch tarcz tylnych.

Układ tylnych tarcz hamulcowych jest bardzo złożony i w razie uszkodzenia konieczna będzie jego wymiana. Bardzo ważne jest, aby w samochodzie był zamontowany dobrej jakości tarczowy układ hamulcowy.

Oto najczęstsze problemy, z jakimi spotykają się klienci.

Hamulce zużywają się i ulegają awarii

Wraz z wiekiem pojazdu układ hamulcowy zaczyna szwankować. W miarę starzenia się hamulców dochodzi do wycieków płynu hamulcowego i zużywania się klocków hamulcowych.

Najczęstszą przyczyną tego problemu jest przegrzanie pompy hamulcowej spowodowane awarią układu chłodzenia.

Zanikanie hamulców

W niektórych przypadkach klocki hamulcowe nie zatrzymują kół, a zatrzymanie pojazdu staje się trudniejsze. W innych przypadkach kierowca nie wyczuje pedału hamulca, ale po naciśnięciu pedału przyspieszenia będzie mu bardzo trudno zapanować nad pojazdem.

Uszkodzone tylne hamulce

Hamulce tylne to najczęstszy problem, z jakim borykają się klienci. Awaria tylnych hamulców bardzo utrudnia sterowanie samochodem. W niektórych przypadkach może nawet dojść do utraty kontroli nad pojazdem i jego wywrócenia.

Wiele osób próbuje samodzielnie naprawić tylne hamulce, a jest to jeden z największych błędów, jakie można popełnić. Nie należy nigdy próbować naprawiać hamulców, jeśli nie ma się odpowiednich umiejętności i wiedzy.

Bardzo ważne jest, aby do naprawy hamulców w samochodzie zatrudnić fachowca.

Wnioski:

Podsumowując, tylny układ hamulcowy jest bardzo ważny dla bezpieczeństwa pasażerów i samochodu. Awaria układu hamulcowego może być niebezpieczna zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażerów. Dlatego lepiej jest zainstalować w samochodzie niezawodny i dobrej jakości układ hamulcowy.